اهداف:
1 ـ ارائه تصویری روشن از استان به عنوان یک مقصد گردشگری
2 ـ برنامه ریزی هدفمند در جهت معرفی جاذبه های استان و شناساندن آنها به عموم مردم
3 ـ تلاش در جهت ارتقاء فرهنگ گردشگری در سطح استان و آگاه سازی مردم از ابعاد گسترده و مثبت صنعت گردشگری
4 ـ توسعه و گسترش اطلاع رسانی از جاذبه های گردشگری در سطوح مختلف جامعه
5 ـ هدایت صحیح گردشگران داخلی و خارجی به مقاصد گردشگری
6 ـ ارزیابی دیدگاهها و نیازهای گردشگران در زمان سفر به استان
شرح وظايف:
- ·شناسايي وشناساندن جاذبه هاي گردشگري استان گیلان
- ·توسعه وگسترش اطلاع رساني از جاذبه هاي گردشگري در سطوح مختلف جامع
- ·تهيه،انتشار وتامين اقلام تبليغاتي با كيفيت مطلوب وبا طراحي جذاب درجهت معرفي جاذبه هاي گردشگري استان
- ·تبادل اقلام تبليغاتي جاذبه هاي گردشگري(بروشور- نقشه راهنما- كتابچه گردشگري- كارت پستال- لوح فشرده و...)به گردشگران ورودی استان و ارسال آن به ساير استانها
- ·تقويت ارتباطات وهمكاري با سازمانهاي غيردولتي استان وبهره برداري از همكاريهاي علمي وعملي آنها
- ·تقويت ارتباطات وهمكاري با بخش هاي خصوصي گردشگري درزمينه هاي اطلاع رساني گردشگري
- ·بررسي و ارزيابي ديدگاهها ونيازهاي گردشگران در زمان سفر به استان
- ·برنامه ريزي به منظور نظام مند نمودن برنامه هاي اطلاع رساني گردشگري
- ·همكاري با ديگر دستگاههاي دولتي براي جهت دهي توليدات اقلام تبليغاتي واطلاع رساني خود با نگرشهاي گردشگري
- ·همكاري براي برگزاري رويدادهاي گردشگري وفرهنگي با هدف ارتقاء اگاهي نسبت به توانمنديهاي گردشگري استان
- ·همكاري براي توسعه سفرهاي ارزان قيمت جهت عموم مردم به ويژه اقشارجوان استان( دانشجويان- دانش آموزان(
- ·بهره برداري از توانمنديهاي رسانه های گروهی استان در جهت اطلاع رساني ومعرفي جاذبه هاي مذهبي- تاريخي- گردشگري وفرهنگي